Indendørs aktiviteter » Hold beskrivelser Indoor Cycling

 

 


IC 2 - 50 min.:
 
Holdet er for nye samt let øvede deltagere. Der cykles effektiv 40 min. efterfulgt af 10 min. cool down/udstrækning.
 
Deltageren følger instruktørens program og anvisninger under hele timen.
 
Programmet udarbejdes indenfor følgende rammer:
 
  • Max. 4 min. stående enkelttakt ad gangen
  • Korte stående intervaller i mellemtakt – max. 30 sek.
  • Ingen stående intervaller i dobbelttakt
  • Gennemsnit på intensitetsskalaen: 7 (78-80%)
 
Det er frivilligt om man vil træne med pulsbælte. Der vil være fokus på puls og intensitetsskalaen.
 
Suunto/iQniter vil køre under hele timen.
 

IC 2 – 60 min:
 
Holdet er for let øvede til øvede deltagere. Der cykles effektiv 50 min. efterfulgt af 10 min. cool down/udstrækning.
 
Deltageren følger instruktørens program og anvisninger under hele timen.
 
Programmet udarbejdes indenfor følgende rammer:
 
  • Max. 4 min. stående enkelttakt ad gangen
  • Korte stående intervaller i mellemtakt – max. 30 sek.
  • Ingen stående intervaller i dobbelttakt
  • Gennemsnit på intensitetsskalaen: 7 (78-80%)
 
Det er frivilligt om man vil træne med pulsbælte. Der vil være fokus på puls og intensitetsskalaen.
 
Suunto/iQniter vil køre under hele timen.
 
 
IC 1:
 
Holdet er for øvede deltagere, der ønsker at udfordre kondition og udholdenhed.  Der cykles effektivt 50 min. efterfulgt af 10 min. cool down/udstrækning.
 
Deltageren følger instruktørens program og anvisninger under hele timen.
 
Programmet udarbejdes indenfor følgende rammer:
 
  • Max. 8 min. stående enkelttakt ad gangen
  • Mellemtakt stående max. 1 min. ad gangen
  • Dobbelttakt stående max. 30 sek. ad gangen
  • Gennemsnit på intensitetsskalaen: 7/8 (80-82%)
 
 
Det forventes at deltagerne vil træne med pulsbælte. Der vil være fokus på puls og intensitetsskalaen.
 
Suunto/iQniter vil køre under hele timen.
 
 
Introtime:
 
For at få det maksimale ud af din træning i Indoor Cycling, forventer vi at du først deltager på en introtime, hvor følgende vil blive gennemgået:
 
  • Individuel indstilling af cyklen, så den passer 100 % til dig.
  • Gennemgang af intensitetsskalaen
  • Gennemgang og afprøvning af takter og intensitet
  • Gennemgang af holdtyper samt indholdet
  • Væske og kost
  • Hvordan og hvornår skal man bruge en hjertestarter
  • Pulsbælte – pulstræning hvornår?
  • Er Indoor Cycling for alle?
  • Rengøring af cyklen og lokalet
 
I slutning af timen vil der cykles max. 30 min.
 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Læs mere her: Cookies
SGI fitness & motion | Navervænget 1 | 6710 Esbjerg V.| Find kontaktperson under menuen "Kontaktpersoner"