Indendørs aktiviteter » Hold beskrivelser
 
 

Holdbeskrivelser

Hit Fit

 
Styrke med bold og ballance.
Her tilbydes styrketræning af hele kroppen.
Ved træning med stor bold, styrkes både kroppens store muskler og vi får fat på de dybere liggende. denne træningsform er også velegnet til personer med rygproblemer, da alle øvelser udføres langsomt og kontrolleret 
Core
Dette core hold fokuserer på din core-muskulatur (mave og ryg) og de muskler der forbinder over / underkrop (hofte/balder) 
Søger du et kort og intenst trænningspas, som udfordrer dit træningsniveau, samtiddig med du toner din krop og bliver stærkere?
så er det et hold for dig. Der vil blive brugt tubes og håndvægte 
 

Zumba Fitness 

Zumba Fitness er dans for alle, som elsker god musik og latinamerikanske rytmer.
Det er en sjov og effektiv træning som er bygget op omkring små serier af forskellige stilarter, som salsa,
cumbia, calypso, merengue, samba og reggaeton.
Der er ingen forkert måde at danse Zumba på. Det skal bare nydes, så kom og vær med, slip hofterne løs
and let's ZUUUMBA.

 
Stram op/Effekt 
Funktionel træning,
Formål : At øge kroppens styrke, at skabe større kropsbevidsthed, bedre holdning, udholdenhed og stabilitet.
Udfordre balanceevnen. Øvelserne udføres langsom og kontrolleret med vægt på grundspænding og brug
af vejrtrækning. Der guides i alle øvelser

 

Les Mills Body Step 

Body Step er en time, hvor der arbejdes intensivt og effektivt på stepbænken uden den svære koreografi. Der
arbejdes med forskellige niveauer på step bænken og i løbet af timen bliver der gennemgået alt fra opvarmning
til pulstræning, party numre og udstrækning. Body Step vil give dig en god træning af hele kroppen og i det
længere forløb give dig en bedre kondition. Timen er for dig, der vil have en god, men intensiv time, hvor humøret
er høj og musikken ligeledes.

 


 

Les Mills Body Pump 

Body Pump er et 60 minutters program med fokus på styrketræning af hele kroppen. På timen vil der blive brugt
håndvægte og vægtstænger. Holdet er for dig, som ønsker en fast og markeret krop. Alle kan deltage.

 

Les Mills Body Flow 

Holdet er yoga inspireret, med elementer fra pilates og tai-chi. Vi arbejder med balance samt styrke og smidighed
i hele kroppen. Timen afsluttes med ca. 10 min. relax/meditation.

 

Ballroom 

Vi lærere grundtrinene i alle dansene.

Ballroom fitness 

Man lærer at danse vals, tango, cha cha cha, jive, rumba, samba osv.,  mens man får sved på panden og opnår
rigtig god motion. Kombination af dans og aerobic sætter et højt energi niveau. Man lærer både herrens og
damens trin. Alle kan være med uanset niveau....

Effekt 

Effekt-træning - Træn din styrke, stabilitet, udholdenhed og bevægelighed med Effekt-træning. Effekt foregår
langsomt og kontrolleret, så træningen er også for dig, der har problemer med led, ryg og muskler.

Pilates

Pilates er et system af stræk-og styrkeøvelser. Øvelserne styrker musklerne og gør dem udholdende og
spændstige. Pilates giver bedre kropsholdning, smidighed og balance, det forbinder krop og bevidsthed.
Styrketræning
Alle kan være med 
Alle kroppens muskler bliver rørt i denne time. Der trænes med vægtstænger, elastikker, håndvægte og kroppens egen vægt 
 

Mave og Ryg Træning 

Koncentreret træning af mave/ryg, hvor der er kort opvarmning og slutter med udstrækning.
Alle kan være med, også hvis du har ryg problemer.
TRX 

Med TRX bruger man kroppens egen frie bevægelse mønstre og det har dermed bevist sig, at være langt
bedre for både muskler, nervesystem og led. TRX er for alle, som gerne vil have en god holdning.

Yoga 

I yoga ønskes det at forene og skabe harmoni mellem krop, sind og bevidsthed. På dette hold tages der
udgangspunkt i Hatha Yoga.
De fysiske øvelser - asanas - udfordrer balancen, styrken, smidigheden og koncentrationen.

 
Core-/ Kettlecross
Først mave / ryg træning.
Lidt styrketrænning med kettlebell.
Der sluttes af med en WOD på 3-5 omgange af 4-5 min.
Alle kan være med 

Stram op 

10 min opvarmning, 10 min udstrækning, samt 60 min. styrketræning af hele kroppen, med involvering af
mave/ryg i de fleste øvelser. Der varieres med brug af egen kropsvægt, lille og stor bold, samt vægte.
Alle uanset alder kan være med. Der er 2 instruktører.

 

Dance and Fun 

Dance and Fun er danse- holdtræning, hvor vi også har bold, stepbænk og elastik med.
Ha det sjovt og få pulsen op til dejlig latin amerikansk musik.

Latin Fitness 

Latino Fitness er et hold for dem der vil have det sjovt, samtidig med at de forbrænder kalorier og får sved
på panden. Vi danser til latinamerikanske rytmer i små serier, nogle ganger bruger vi step for at øge
intensiteten.
Ellers vil det også forekomme små musikalske overraskelser fra andre stilarter. Slip alle hæmninger og kom
med i dansen 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Læs mere her: Cookies
SGI fitness & motion | Navervænget 1 | 6710 Esbjerg V.| Find kontaktperson under menuen "Kontaktpersoner"