Indendørs aktiviteter » Hold beskrivelser
 
 

Holdbeskrivelser

FORMIDDAGSHOLD: 
 
EFFEKT/Z-HELTH 
Funktionel træning, der er med til at øge kroppens styrke og smidighed. At skabe større kropsbevidsthed, bedre holdning, udholdenhed og stabilitet samt udfordre balanceevnen. Øvelserne udføres langsom og kontrolleret med vægt på grundspænding og brug af vejrtrækning. Der gøres brug forskellige redskaber som fx elastikker, håndvægte, redondobolde, samt egen kropsvægt.  Der er mulighed for at få pulsen op, samt sluttes med udstrækning. Der guides i alle øvelser.  
 
PILATES 
Pilates er et system af stræk-og styrkeøvelser. Øvelserne styrker musklerne og gør dem udholdende og spændstige. Pilates giver bedre kropsholdning, smidighed og balance, det forbinder krop og bevidsthed. 
 
GYMMIX 
En blanding af aerobic og traditionel gymnastik. Gang, løb, hop så pulsen kommer lidt op. Mave- og ryg trænes også. Stepbænke, tubes, vægte og elastikker indgår også i perioder i træningen. 
Alle kan deltage. 
 
SENIOR MIX 
Timen vil bestå af en god gang opvarmning, en del styrke, balance, smidighed og puls og sjov træning samt udstrækning. Der kan indgå forskellige redskaber i timen, fx håndvægte, elastik, core bar, bolde, stepbænk. Alt tilpasset jeres niveau. Timen er for både mænd og kvinder og dem der endnu ikke er seniorer er også velkommen. Der vil være plads til lidt latter og smil. 😊 
 
HIT FIT 
Hit Fit er en dansetime  for dig der gerne vil danse og forbrænde, og som den kendte danser Marianne Eihilt har lavet  koregrafierne til. Kendt fra vild med dans. Trinene er simple og man følger bare instruktøren. Musikken er fra 50 erne og op til i dag. Kom og være med. 
 
 TRX 
Træningen foregår i såkaldte slynger, som gør det muligt at træne både styrke, stabilitet, udholdenhed, bevægelighed, balance og koordination i én og samme time. Der er i TRX-træning  fokus på træning af kroppens dybe ryg og mavemuskler, den såkaldte "core", som er stedet hvorfra alle kroppens bevægelser udgår fra, så jo stærkere "core", jo bedre forudsætninger har resten af kroppen for at fungere optimalt.Men samtidig trænes hele kroppen. TRX er funktionel træning, som forbereder og styrker musklerne, til at klare de udfordringer vi giver dem i dagligdagsfunktioner. Derudover vil der være indlagt konditionsøvelser 
 
HATHA YOGA 
Der startes med mindre øvelser og stillinger, der har til formål at løsne, strække og opvarme kroppen til de større stillinger, som følger efter. Det kan være liggende, siddende og stående stillinger/øvelser, hvor fokus vil være forskellige steder på og i kroppen. Det kan være øvelser, der strækker og smidiggøre rygsøjlen, strækker stramme haser bag på benene, træner balancen og hermed også koncentrationsevnen. Det kan være øvelser der stimulere og massere de indre organer, forbedrer din fordøjelse m.m. Alle stillinger og øvelser udføres i takt og i tæt samspil med dit åndedræt, for at opnå mest mulig nærvær for krop, sind og åndedræt i øjeblikkealtid med en god afspænding/meditation. Yoga skal helst laves på tom mave, så undlad at spise 2-3 timer før.  
 
 
AFTENHOLD: 
 
STYRKE MED BOLD & BALANCE 
Her tilbydes styrketræning af hele kroppen. Ved træning med stor bold styrkes både kroppens store muskler og vi får fat på de dybereliggende muskler. Der er også træning af balancen, da nervesystemet udfordres. Denne træningsform er også velegnet til personer med rygproblemer, da alle øvelser udføres langsom og kontrolleret. 
 
SALSATION 
SALSATION® er dancefitness med fokus på funktionel træning, det lyriske aspekt og musikalitet. Navnet SALSATION® Er sammensat af ordene “salsa", som på spansk betyder mix eller sauce, og “sensation", som er den følelse, musikken giver os. SALSATION®️består hovedsagligt af latinamerikanske dansestile og rytmer, men rummer også andre dansestile. Det kræver ingen danse erfaring at deltage på holdet. 
 
 
EFFEKT/STYRKE 
Formålet er: funktionel træning, der træner og styrker musklerne, til at klare de udfordringer vi giver dem i hverdagen. Der varieres med brug af vægte, elastikker, Stor/lille bold, glidestykker,egen kropsvægt,osv.-Formål :  At øge kroppens styrke, smidighed, at skabe større kropsbevidsthed og bedre kropsholdning. Øvelserne udføres langsom og kontrolleret med vægt på grundspænding og brug af vejrtrækning.  
 
TRX 
Med TRX bruger man kroppens egen frie bevægelsesmønstre. Det er bevist, at det er langt bedre for både muskler, nervesystem og led. TRX er for alle, som gerne vil have en god kropsholdning. 
 

LES MILLS: 
 
BODYPUMP 
Bodypump er styrketræning til hele kroppen på 60min: squats, bryst, ryg, triceps, biceps, lunges, skuldre og core. Der vil blive brugt bænk, vægtstang og vægtskiver/håndvægt undervejs. Bodypump er for dig der ønsker en styrketræningstime til hele kroppen med tilpasset musik og højt humør! Alle kan deltage. 
 
BODYFLOW 
Body Flow er en blanding af Tai Chi, yoga og pilates, hvor koreografien foregår i et flow. Du vil træne din balance, smidighed, styrke og udholdenhed ved hjælp af dit åndedræt og kropsvægt. Der afsluttes altid med meditation.Der er muligheder for nybegyndere, øvede og avancerede, så alle kan være med. 
 
BODYSTEP  
Body Step er for ALLE :-) både nybegyndere, let øvede og meget øvede. Alle kan være med uanset konditions -og styrke niveau. Du bestemmer selv intensiviteten. --Body Step er en fantastisk all-round træning, konditionstræning, benstyrke, intervaltræning, fedtforbrændende og alt sammen til opløftende super god musik.  
 
CXWORX 
CXWORX er en kort, intensiv 30 minutters træningstime med fokus på kernemuskulaturen (de dybe mave- og rygmuskler) samt de muskler, som forbinder over- og underkrop (hofte/balder) 
CXWORX er for alle, på alle træningsniveauer, vi bruger en tube, en måtte, samt vægtskiver tilpasset dig og dit træningsniveau 
 
 
YOGA: 

HATHA YOGA 
Hatha yoga er en samlet betegnelse for al fysisk yogatræning. Formålet er at skabe balance mellem krop og sind – via fysiske øvelser med opmærksomhed på åndedrættet. 
Øvelserne vil være varierende, men vil typisk have til formål først at varme kroppen op og derefter at strække og smidiggøre kroppen, styrke musklerne og fremme balancen i samarbejde med åndedrættet. Der kan være varierende fokusområder fra gang til gang. Vi slutter timen af med en nærende afspænding. 
Fokus vil være på at være i nuet og mærke og lytte til egen krop. Der arbejdes altid ud fra eget udgangspunkt, så alle kan være 
 
FLOW YOGA 
En dynamisk yogapraksis, hvor bevægelse og åndedræt flyder sammen, og hvor vi kobler yogastillingerne sammen i et flow. Der vill typisk være mange stående stillinger, der har til formål at styrke muskulaturen både i over- og underkrop, øge udholdenheden og forbedre kredsløbet.  
Vi slutter naturligvis af med en god, lang og velfortjent afspænding. 
 
YIN YANG YOGA 
denne yogapraksis kombinerer vi de stærke, varmende og "maskuline" stillinger fra især Ashtanga og Hatha med blide, restorative og "feminine" stræk fra Yin Yogaen. Det skaber et godt fundament for at opnå fysisk og psykisk balance, styrke og smidighed.---De fysiske anstrengelser bidrager til at styrke dit mentale fokus og opnå yogaens universelle mål: At stilne sindets bevægelser.   
Vi slutter naturligvis af med en god, lang og velfortjent afspænding.. 
 
YOGA FOR MÆND 
En allround yoga praksis kun for mænd 
 

WEEKEND-HOLD: 
 
PULS &STYRKE 

Til Puls & Styrke trænes HELE kroppen ved hjælp af forskellige populære elementer såsom cirkeltræning, intervaller, TABATA, osv. Du vil blive stærkere, mere udholdende og forbedre din holdning og balance. Altsammen guidet hele vejen og krydret med god musik.  
Timen er opbygget således:-Opvarmning-Cirkeltræning for HELE kroppen-Dagens ''''overraskelse''''-Cool-down og udstræk (Af og til tager det lidt mere end en time - dog max +5-10 minutter) Timen er for ALLE uanset niveau, koordinationsevner og skavanker - og alle skal nok blive udfordret på deres eget niveau. 
 
SAMT ET UDVALG AF: 
 
SALSATION 
BODYPUMP 
BODYSTEP 
FORSKELLIGE YOGAHOLD 
 
 

 
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Læs mere her: Cookies
SGI fitness & motion | Navervænget 1 | 6710 Esbjerg V.| Find kontaktperson under menuen "Kontaktpersoner"